dilluns, 7 d’octubre del 2013

La curació de continguts

“Curació de continguts” és un terme força utilitzat en aquestes primeres classes de GTIC. El mestre ens hi insisteix molt i per això he volgut fer-ne una entrada “especial”. La curació de continguts és el moment de seleccionar aquella informació que trobem important o rellevant publicada a Internet. Per a fer aquesta selecció cal seguir uns passos:


1   1.La recol·lecció: en aquest pas, ens hem de recórrer el web per a trobar aquella informació que ens es interessant. És la fase més llarga de totes ja que és un procés de lectura i de primer apropament a la informació


2   2.El filtre: aquest pas és el més important. De tota la informació seleccionada anteriorment, s’ha de rellegir i analitzar detingudament per a posteriorment poder publicar-ho al nostre web. 

3   3.La distribució: en aquest pas hem de tenir coneixement de quina és “l’hora punta online”, es a dir, en quin moment del dia hi ha més gent connectada a la xarxa per a poder difondre el nostre missatge al màxim de persones possibles.

4.L’anàlisi: en aquest pas ens adonarem de l’èxit que ha tingut la difusió de la nostra informació i en veurem també els errors. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada