dijous, 31 d’octubre del 2013

Aprendre a parlar

Per a ser eficaç en tots els contextos culturalment significants cal tenir un grau de competència alt i així poder complir els objectius. Això s'anomena tenir competència comunicativa (CC).

Hi ha quatre tipus de coneixements i habilitats que componen la CC:

1.Competència lingüística/gramatical: Fa referència al domini del codi lingüístic i s'ocupa de quatre nivells: el fonològic, morfològic, sintàctic i lèxic i semàntic. 

2.Competència sociolingüística: Fa referència a les regles socioculturals d'ús. S'ocupa principalment de la situació dels participants, del propòsic de la interacció i de les normes i convencions de la interacció.

3.Competència discursiva: Fa referència a la combinació de formes gramaticals i significats per aconseguir un text coherent i cohesionat en qualsevol gènere. S'ocupa de la cohesió de la forma (causa:perquè, conseqüència:ja que i pronoms febles/relatius...) i de la coherència en el significat (connectors).

4.Competència estratègica:  Fa referència a les estratègies de comunicació verbal i no verbal que es poden utilitzar per a compensar deficiències provocades per limitacions i insuficiències o afavorir l'afectivitat de la comunicació (ex: noves tecnologies --> oral)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada