diumenge, 5 de gener del 2014

L'aprenentatge amb l'ordinador 1.2

A classe de GTIC ens han parlat den Benjamin Bloom, un psicòleg educatiu, el qual va inventar un altre manera de conceptualitzar la naturalesa en l'aprenentatge amb ordinadors. Aquesta segona manera és la que ens aproxima a l'activitat intel·lectual que és desenvolupa a partir de les diferents tasques que podem fer amb l'ús de les TIC. 

El senyor Benjamin Bloom conjuntament amb altres col·laboradors, van idear una classificació de les activitats educatives que és coneix com taxonomia de Bloom. Una de les seves aportacions va ser que aquestes estaven graduades de més senzilles a més complexes. 

En el 1956 es van definir tres dominis, el cognitiu, afectiu i psicomotor. Però el que vam treballar a classe va ser el domini de les habilitats cognitives ja que és el que posteriorment al 2000 es va revisar. Aquí en podem veure les diferències :

http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/ImagBloom.jpg

Al 2008 es va tornar a fer una altra revisió i la van anomenar "Taxonomia de Bloom per a l'era Digital".

A continuació penjaré un Scribd amb un exercici encomanat a classe. Fer una classificació segons la taxonomia de Bloom de tots els recursos que hem usat durant aquest semestre. 


Classificació taxonomia



Després de fer un resum a grans trets i de revisar el que hem fet en tot un semestre a l'àrea de GTIC, me'n adono que hem treballat molt i hem vist moltes coses. Algunes d'elles ja les coneixia però d'altres no així que la feina feta ha estat molt satisfactòria. Trobo essencial per a una escola/classe tenir un blog per anar informant als pares del que es va fent a classe amb l'ajuda d'altres eines. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada