diumenge, 5 de gener del 2014

Cloenda COED

Ja s'han finalitzat les classes a la Universitat i en el meu blog les entrades de l'assignatura de COED també i, és per això que li vull dedicar una entrada a la cloenda, amb un resum del que hem fet al llarg del semestre i amb una bona reflexió. 

RESUM
Vam iniciar les classes de COED formulant una pregunta: què és un bon comunicador? Aquí vam parlar sobre uns personatges famosos que els consideràvem bons en aquest àmbit i arran d'això vam haver de llegir un llibre titulat "com parlar bé en públic", del qual en vam extreure un decàleg i vam elaborar un treball per grups sobre un personatge que ens sembles bon comunicador i fer-li un seguiment per les xarxes socials. 

Posteriorment vam haver de fer un treball individual. Realitzar una descripció d'un company de la classe. Amb això es pretenia prendre consciència del nostre nivell tant lèxic com gramatical. 

A les classes de gran grup, vam començar a parlar sobre l'estructura d'un discurs, el seu procés de composició, les competències comunicatives existents i els trets característics de la llengua oral formal per a que siguem capaços de fer un bon discurs davant un públic. 

I és per això que vam haver de fer un treball anomentat identitat i territori, on havíem de demostrar que teniem assumit tot allò que havíem treballat a classe. 

Finalment vam haver de recitar una poesia davant la classe per parelles o individualment, i això ens va requerir una preparació a la poesia i a com estudiar una poesia per a recitar-la correctament. 

REFLEXIÓ
Aquesta assignatura pot arribar a ser una de les més importants de la nostra carrera ja que, com a futurs mestres, també serem futurs oradors i hem de saber com reaccionar davant un públic, tingui l'edat que tingui. 

El fet de fer exposicions davant el gran grup ha fet que perdem la vergonya, cosa essencial per a ser mestres. Quin mestre té vergonya? i... quin mestre comet faltes ortogràfiques o de sintaxi? És per això que en quant a la part més teòrica, també l'hi he trobat un gran significat. Quasi tots els estudiants, a primer de carrera no estem suficientment qualificats com per a escriure un text correcte i és per això que, en assignatures com aquestes, et donen trucs, pautes, esquemes...per a poder aconseguir-ho. 

Haig de reconèixer que, mentre estava a classe hi havia coses que fèiem les quals no els trobava un significat però ara, quan es l'hora de revisar tots els apunts, fer entrades al blog, de comentar amb els companys...me'n he adonat de la gran importància d'aquesta assignatura i, fer el blog m'ha servit per a recordar allò que havíem fet a classe i m'ha servit de mètode d'estudi. 

Estic molt contenta de la feina realitzada a classe com amb el blog. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada