dissabte, 30 de novembre del 2013

Conferència #gtic13

El passat dia 15 de novembre, a la facultat de psicologia, ciències de l'educació i l'esport Blanquerna es va realitzar una conferència sobre les PDI (pissarres digitals interactives) i les tauletes digitals. 

Des de l'assignatura de GTIC, ens van proposar anar piulejant els aspectes que més ens cridessin l'atenció de la conferència, amb el hagstag #gtic13.

Ens van parlar dels progresso i millores que han fet dins l'aula aquestes noves tecnologies, com per exemple l'accés ràpid i fàcil a la informació, l'elaboració de materials, recerca d'informació instantània ...

Aquesta nova tecnologia va més enllà que la vella, la qual era pedra + guix = escriure, aquesta pissarra s'ha transformat en digital i interactiva. Aquesta tecnologia ens permet obrir-nos a un món i que aquest entri a les nostres aules.

Una pissarra digital és molt més eficaç que no pas un taulell digital ja que aquesta ens permet interactuar, projectar productes que els nens han fet,... Tot i això, ens van puntualitzar que, no sempre afavoreix l'aprenentatge i, en això, estic totalment d'acord. 

Usar PDI a les aules és un bon servei a l'aprenentatge però no pas l'1 x 1 sinó que l'1 x tots, ja que no ens ha d'ajudar i no pas distreure. 

Dos mestres del col·legi Mare de Déu de la Mercè ens van parlar sobre l'Ipad a educació infantil i a cicle inicial com a una nova manera d'aprendre racons. Ells a la seva escola si usen els Ipads 1 a 1 i diuen que ho apliquen de forma complementària al joc tradicional.

Fan referència al claustre que aquest ha de fer sessions de formació però que s'han adonat que, per als mestres és molt més senzill tenir un Ipad com per exemple a l'hora de passar llista. 

Ens expliquen que hi ha molt poques aplicacions en català però que n'hi ha una que te'n deixa crear de pròpies, aquesta és: Educaplay.

No cal treballar amb els Ipads a cada moment, només alguns racons com les matemàtiques. En el moment que els infants estan amb la tauleta, ens asseguren que a l'aula hi ha tranquil·litat, que ells s'ajuden entre sí i per tant veuen un progrés cap el treball conjunt i ho veuen com una manera diferent d'aprendre. També hi ha aplicacions per a infants amb alguna discapacitat i, com a opinió personal, considero que això és una avantatja cap aquests infants perquè estan adaptades a ells i a les seves necessitats.

Per concloure la conferència, els mestres i altres docents que hi havien assistit, veren ensenyar-nos algunes aplicacions que usaven a les aules, de matemàtiques, música, lògica,...

Aquí us deixo les meves piulejades i unes fotografies d'aquell dia:




Durant la conferència, vam ser "trending tòpic" del rànquing d'Espanya:



I també es varen repiulejar moltes piulades com a símbol de compartir opinió amb altres membres de la sala. 

Aquesta conferència ha estat molt rica per a tots, ja que gràcies als grans professionals que l'han fet possible, hem aprés nous mètodes i com aplicar-los, i a tenir criteri de si personalment ho faríem així o no. Ens han mostrat un munt d'apps que fins el moment ens eren desconegudes. 

Durant els dies abans de la conferència, vaig estar fent un seguiment sobre les pdi i tauletes digitals que podeu trobar al meu scoop.it. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada