diumenge, 29 de desembre del 2013

Power Point

Logo Power Point
http://www.juntadeandalucia.es/averroes/~cepco3/escuelatic2.0/MATERIAL/IMAGES/IMAGES2/powerpoint2.jpg
El Power Point és un popular programa de presentacions usat en diferents camps com en l’ensenyament, negocis, etc. És un programa dissenyat per a fer presentacions pràctiques amb text esquematitzat, fàcil d’entendre, animacions de text i imatges, imatges predissenyades.... si en voleu saber més entreu a http://ca.wikipedia.org/wiki/Microsoft_PowerPoint. 

L'eix central del Power Point són les diapositives, sobre les qual es fa tota la feina. S'hi pot canviar el color del fons, inserir imatges o vídeos, etc. Però s’ha d’anar amb molt de compte principalment en els colors, ja que s’ha de poder distingir bé el fons de la lletra que és el que dóna la informació.

En una presentació de diapositives Power Point no és sempre necessari mostrar la intenció comunicativa, ni que sigui un suport per a fer un discurs, ... una activitat a realitzar amb els alumnes pot ser l’anàlisi d’un poema, d’aquesta manera usar el Power Point com a una eina il·lustradora.

El Power Point ens pot ajudar molt en quant a mostrar una cosa als alumnes, no cal fer-ho un a un, és més fàcil de compartir-ho amb tots a l’hora. 

Existeixen diferents tipus de Power Point, els tradicionals i els creatius, tot i que els tots dos tenen la mateixa base: crear diapositives, afegir-hi i treure-hi objectes. La finalitat dels dos és la mateixa també, transmetre una informació, ja sigui amb text o imatges tot i que mai s’ha de sobrecarregar una diapositiva amb molt de text. 

Per tenir més informació de les presentacions en l'Educació, doneu-li un cop d'ull al blog del professor de GTIC: http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/10/les-presentacions-leducacio.html

divendres, 27 de desembre del 2013

Recitació poètica 1.2

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhHNTgDWbbYibgoi7nw1ktXXjZEsoYgTsGywmi3lRU3YuZD8bG5eMddocMbmBYuRxcYelZ-LUgH_uiTL_YqoIAEbDJYGJUhdCoHkayBpQydCnDK1jZ0KqqpRJQWy8zh_2BfvqymRqgksMGm/s400/image001.jpg

El dia 13 de novembre, em va tocar a mi fer la recitació de la poesia davant la classe. La recitació va estar dividida en dos dies, com heu pogut veure i, cadascú va poder escollir quan fer-la.

Conjuntament amb la Elena Brescó, la meva parella, vàrem recitar un poema de Lluis Llach titulat "A cavall del vent" i diu així:

Sé que això és un adéu
on no manquen plors
ni el soroll dels mots. 

Sé que el temps llevarà
un mur silenciós 
d'oblits i records. 

Però em crida, em crida el vent 
i me'n vaig amb ell. 

Sé que hem tingut la raó
i, només per això, 
tornaria a estimar-te.

Sé que els records que escric 
són per tenir aquí
la teva semblança.

Però em crida, em crida el vent 
i me'n vaig amb ell. 

Sé que això és un adéu 
on no manquen plors
ni el soroll dels mots. 


Estem molt contentes de la nostra recitació. Creiem que vam tenir una bona vocalització i entonació. La postura dels nostres cossos era correcta, i això ens va permetre una bona articulació. El tó de les veus va ser adequat per a que tothom ens pugues escoltar. 

Vam passar una mica de nervis al començament però a mesura que anàvem recitant el poema, van anar disminuint ja que ens varem adonar que ho estàvem fent bé. 


Per a finalitzar la classe, vàrem fer una comprovació; pronunciem bé la lletra "ll". Per a saber això, vàrem col·locar-nos en dos grups. En un cantó de la classe aquells que crèiem que SI la pronunciàvem bé i a l'altre aquells que NO. Així doncs, un a un vam anar dient en veu alta i davant el resta de companys les paraules "llapis", "allà" i "cabell". Entre el resta de la classe havien de decidir si ho dèiem bé a les tres paraules o a quina fluixejaven. 

Estic molt contenta perquè finalment vaig acabar al grup dels SI. 

Recitació poètica 1.1

Veure, escoltar i fer silenci
http://blog.misecretariaonline.es/wp-content/uploads/2010/12/ver-oir-callar.jpg

E dia 29 de novembre, a classe de COED, han fet la recitació de poesia les primeres parelles. Han sortit unes 15 parelles aproximadament tot i que algú també ho ha fet individualment. 

Hem pogut escoltar poesies de tot tipus: llargues, curtes, romàntiques, dramàtiques,... però totes han estat molt interessant. 

Hi havia una persona de la classe que feia d'apuntador, la qual tenia el poema que s'estava recitant a les mans i si el recitador s'entrebancava aquesta li deia la paraula que venia a continuació per ajudar-lo. 

Al llarg de la classe, els companys ens anaven demanant que tanquéssim el ulls mentre recitaven i, així ho hem fet. Aquest fet va ser molt interessant ja que ens vàrem poder adonar que, amb els ulls tancats, una poesia es pot tastar molt millor degut a la concentració exclusiva cap a les paraules. 

D'aquí dues setmanes em tocarà recitar la poesia a mi. Després d'aquesta classe, se com preparar-me-la millor ja que hem corregit errors i aclarit els mínims que ens requereixen.  

Preparació a la poesia

Travallengües
http://www.xn--actividadesparanios-c4b.org/wp-content/uploads/2011/07/trabalenguas-para-ni%C3%B1os.jpg
A classe de COED ens han recordat que, més endavant haurem de recitar una poesia davant la classe i per a que això surti bé, hi ha un petit "truc". 

La clau està en aprendre's el poema de tal manera que, el puguis recitar mentre fas altres coses. Si això succeeix, voldrà dir que has interioritzat el poema i per tant, tot anirà bé. 

La professora ens va posar un exemple de com s'aprèn un poema o be, qualsevol cosa. La base de tot és repetir-ho una vegada rere l'altre. Ens va fer aprendre un travallengües: 

"Una gallina xica tica mica camacurta i vallarica va tenir sis polls xics tics mics camacurts vallarics si la gallina no hages estat xica tica mica camacurta i vallarica els sis polls no hagesin estat xics tics mics camacurts i vallarics"

En menys de 45 minuts, tota la classe ja podíem recitar-lo sense cap problema. 

dijous, 26 de desembre del 2013

El nostre bon comunicador

Comunicador
http://comunicacionyotrashierbas.files.wordpress.com/2012/12/comunicador.jpg

A partir del decàleg fet a classes anteriors, des de les àrees de GTIC i COED ens van proposar una activitat en grup. Aquesta, consistia a fer un seguiment, per grups, d'una persona que creguéssim que era un bon comunicador. Amb el meu grup vam escollir en Risto Mejide. A continuació us deixo dos links, el primer és el seguiment de tot el treball i el segon és el lloc de la seva publicació. 

Seguiment del treball realitzat: 
https://docs.google.com/presentation/d/1gTtGSIN6CaMJVneiZthM0M4oNCoANde0P8XDDjV0M_I/edit?usp=sharing

Presentació del treball final:  http://grup1boncomunicador.blogspot.com.es/


Aquest treball ens ha servit per a posar en pràctica totes aquelles coses que hem estudiat en les dues àrees i, després de veure les presentacions dels altres grups, ens vam poder adonar que, ens cal molta feina per fer i per millorar. 


Decàleg d'un bon comunicador

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhKu1MhHDtQ6hKlE2QufH4tbs1j4ZEque5yxiER7dHOVVK8TTSPUHSd6_SerQAvONvQ5ZzYB2cMcuA2_S3D870NLm52n5o3Ok-kyosESDAzqKpy9_hhDTZNSoC-Vkqn2Z1NtaqqPzX57_A/s1600/
portada+llibre+com+parlar+b%25C3%25A9+en+p%25C3%25BAblic+retallat.jpg

A classe de COED ens van proposar una lectura, la qual es titula "Com parlar bé en públic". Arran d'aquest llibre, a classe, hem elaborat un decàleg del que, per a nosaltres (grup J d'educació infantil) ha de tenir un bon comunicador. És un aprofundiment del decàleg que hi ha al final d'aquest llibre. Així doncs, aquí us el deixo penjat:


Què és poesia?

Què és poesia?
http://blocs.xtec.cat/pedrolocatala4/files/2009/09/poesia.jpg


La professora de COED a classe ens va preguntar: Què és poesia per a vosaltres?. No volia una resposta en paraules, pretenia que imaginéssim i expressésim. Així doncs, ens va fer agafar un full en blanc i que dibuixéssim la definició de poesia. 

Posteriorment, quan tots teniem la nostra definició dibuixada, ens va fer passar un per un davant la classe per a que el resta de companys poguéssim veure el que els altres havien dibuixat. 

Vam poder veure que, quasi tots entenem el mateix per "poesia". En el meu cas vaig dibuixar a una persona pensant, imaginant o somiant (el dibuix es podia entendre de diferents maneres), plena d'amor i romanticisme,... De ben segur que, poesia no és només això i per això, més endavant haurem de recitar un poema en veu alta davant la classe per a que entenguem que és realment la poesia.